Po předchozí sezoně v sedle Hondy SH125i, kdy jsem najel 2.500km jsem se rozhodl udělat si řidičák na velkou moto. V motoškole jsem jezdil na Hondě CBR 125, a Kawasaki ER6.
Stále jsem zvažoval zda 2 nebo 4-válec. Srdci neporučíš.
Motorka koupena od FIRMA:Miroslav Křeček - Benemoto (Benešo - Solidní jednání, solidní nákup, solidní servis. Benemoto doporučuji.
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - Na svůj věk je to stále krásná motorka, která budí pozornost nejen svým zvukem, ale i vzhledem. Je velmi citlivá na plyn, takže práce s ním musí být jemná, pak se moto odmění "neucukanou" jízdou. Motor mě překvapil tím, jak brzdí při ubrání plynu, takže se dost šetří brzdy. :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, komu se líbí zvuk a charakter dvouválce a nechce do začátku příliš utrácet a zárověň chce zábavnou, lehkou, nadupanou a hezkou motorku. ..i když to je věc vkusu.
Recenze
11. května 2024
Vzhled je i po létech prostě parádní. Jako mladík jsem po těchto motorkách pošilhával a design dnešních motorek se mi příliš nelíbí. Prostě, ...ve předu velké kulaté světlo, viditelný rám i vše co je "pod kapotou".
Za 1. měsíc mám nalítáno 300km, už si trošku začínám zvykat na citlivost plynu.
Motorka nádherně padá do zatáčky, z přechodu ze skůtra je to opravdu velký skok.
Jízda na dálnici se dá pohodlně zvládat do 120km./ hod. Jezdit rychleji je pak už opruz díky velkému odporu vzduchu. Řidič se musí silně držet koleny (proto jsem si pořídil PADY na nádrž) a zalehnout.. Maximálně jsem jel 150km/ hod. ...jezdit rychle na téhle motorce mě neláká. To co mě baví je zrychlení a síla motoru. Člověk může bez podřazování při 5ce v 70ti do kopce zatáhnout za plyn a v okamžiku tam má 100-120 a lehce předjede jak potřebuje.
Bohužel, původní sedlo je vážně hrůza. Na skůtru Honda SH 125i z roku 2005 jsem najel za 3 hodiny třeba 150km a zadek mě nebolel, za to na SVčku po 50km zadek "pláče" a říká si o pauzu.
Proto musela příjít úprava sedla, která se dá zvládnout za 2500Kč a 12hodin času (v mém případě). Sedačku jsem celkově snížil o 4cm a vyplnil 2cm tlustou gelovou vložkou...
...navrch jsem dal 1cm paměťové pěny
a potáhl potahem ušitím na míru z Alegra s poštovným za 1450,- Kč. Teď nádherně dosáhnu na zem a ještě mě nebolí zadek...ouu to jsem potřeboval.
Jízdu se spolujezdcem neplánuji, občas v ulici (na vesnici) svezu svoje dcery, to se ale nepočítá. :)
Na můj styl jízdy jsou brzdy dostatečně silné, jen zvažuji vyměnit obyč. hadice za pancéřky, které by se měly podle manuálu měnit po čtyřech letech.
Úložný prostor je tak na nářadíčko, lékárničku, náhradní rukavice a doklady, víc se tam opravdu nevejde. Škoda jen, že nejde otvírat spínací skříňkou jako to mám u skůtra. Už se mi stalo, že jsem si omylem dal do úložného prostoru pod sedlem splujezdce klíče, a zacvakl si je tam. Naštěstí jsem to měl domů 35km, tak mě kamarádka hodila domů pro náhradní.
Spotřebu zatím neřeším, protože nejsem s motorkou sžitý, takže to shodnotím až příští sezonu, Myslím, že s mým stylem jízdy tj. točit motor maximálně na 6-7tis. při předjetí, ale většinou kolem 4-5 tisíc ot. / min. se se spotřebou nedostanu na víc než na 5l./ 100km.
Servis? Pry je SV spolehlivá motorka.
Jednou jsem "vymlátil" baterku a pak "uchlastal" svíčky. Původně tam Byly NGK CR9E, ty jsem zaměnil za NGK CR8E.
Po koupi vyměněný motor. olej za Motorex 4T 15W50, někdo doporučuje 10W40, ale v manuálu může být i tento. Dále vzduch. filtr, brzdová kapalina a chladící kapalina Motul Motocool Organic+. Uvažuji o výměně palivového filtru, nejspíš bude původní. :-/
Startování není jak se "stříkačkou" prostě musím dát sytič a při startování přidat plyn, to pak chytně na "brnk".
Motorce nejvíc vyhovuje jízda v serpentínách, mimo město. Při jízdě přes město se musí v kolonách občas "spojkovat" a to není pro motorku to pravé ořechové ..píše se to i v manuálu. .-)
To s čím mám největší problém je "hledání" neutrálu. Když mám za 1, tak je zdvih nahoru opravdu krátký a vyžaduje to velký cit v noze, protože tam snadno padne dvojka. ...takže někdy dávám neutrál na potřetí i na počtvrtý.
Při koupi (toho jsem si všiml až doma) byla lehce promáčklá (tak 3mm do hlouky) ďubka do nádrže z levé strany. Naštěstí bez poškození laku, nejspíš pádem do trávy. Proto jsem instaloval padací protektory.
...na moto jsem si koupil rolny na kyvku pro zvedání zvedákem, nový gripy na řidítka, chromová kulatá zrcátka, nastříkal sprejem "strukturovaný plast" plasty pod sedlem řidiče.
Nakoupil jsem si nějaký šmuky, který ještě na moto nemám instalovaný: USB nabíječku s volmetrem, držák telefonu, analogové hodiny na řidítka a reflexní polepy na kyvku a vidle.
V budoucnu plánuji koupit vyšší řidítka, kufr ke kterému si vyrobím vlastní držák z držáku pro spolujezdce, ten jsem pořídil za 500,- Kč, jen kněmu přivařím destičku..viděl jsem na netu a vypadá to moc dobře ..možná malý plexi štít.
Jakmile více najezdím, napíšu svoje další postřehy.
Budu rád za jakékoliv rady, tipy a postřehy od zkušenějších.
12. 5. 2024
První defekt na zadní pneu, nějaký drát o délce 3cm. Sundat kolo na 2 minuty...nasadit ho zpět, je už na delší dobu. Jak mi řekl servisák v pneuservise...zlaty BMW, tam sundám jen 4 šrouby a kole je hned dole.
+ nějaké blbůstky jako je: držák mobilu a voltmetr s nabíječkou.
2.6.2024
...už několik dní prší, takže místo ježdění jsem se pustil do leštění svodů a výfuku...přípravek Aluchrom od K2 mi pomohl za 1 a půl hodiny dát to do tohoto stavu..
..a instaloval anologové hodiny..
10.6.2024
Instalace nové LED H4 žárovky, která svítí pěkně do klínu.
12.6.2024
...instalace nerez závažíček do řidítek
22.6.2024
..tak mě doběhl, jako mnoho jiných vlastníků SV650, problém s regulátoren dobíjení. Nejspíš jsem ho oddělal i vlivem instalace LED žárovky. ...objednal jsem si MOSFET z číny. Bylo potřeba udělat dvě úpravy. Za prvé, kvůli jiné velikosti chladiče vyrobit mezikus z ALU plechu. Za druhé přepájet konektory.
7/ 2024
Instalovaný stavitelný Handlebar risers - zvýšená pozice o 50mm a k tělu přiblíženy o cca 5-10mm ..rozhodně lepší pozice těla.. nejsem tak nahrbený a nejde tolik tělesné váhy do rukou.
Dále instalované pancéřové Hadice Hel performance, jen jsem musel bovden sytiče vést "venkem".
Nalepené odrazky na přední vidle + instalované kryty předních vidlic.
8/ 2024
Zrestaurované přední světlo - vyleštěné plexi , pokovená parabola, vnitřní strana chromového rámečku vybroušená a nastříkaná pozinkem (byla rezavá), vnější strana přelakovaná a vyleštěná.
Dále jsem instaloval držák a kufr SHAD...
...a držák telefonu z číny typu Quad Lock
28.9.2024
Repase palivového kohoutu s použitím opravné sady Tourmax FCK-35
video zde:
Původní membrána by možná stačila jen vyčistit od rzi a špíny, raději jsem ji vyměnil.
Při té příležitosti jsem vypláchnul nádrž (2x benzínem)...
...
30.9.2024
objednaný za 380,- Kč set na synchronizaci karburátorů, tak si snad rozšířím nějaké údržbářské dovednosti.
Také mám sv22 rok,je výborné,jezdí výborné,přesedlal z versyse 1000, udělal držáky pro ženu a plotnu na sh 59,kolem komína,do práce na zablbnuti 180 je tam okamžitě, jo slušná motorka,a je i pěkná,ale Plexi nedávej,mám ho naruší ti to celý výraz i slyšíš jiný zvuk motoru. A efekt 0.Dalku ale jezdím s jiným strojem.Ať jsi spokojen.
Paráda. Ať ti to i dál jezdí a dělá radost. SV je klasika!
motorka, na kterou rád vzpomínám. Doprovázela mě na prvních jízdách v motoškole, když jsem si dělal papíry. Vodila se jak kolo. Super obratná motorka a pěkný zvuk. Jen neutrál mě zlobil, ale to bylo tím, že byla chudinka trápená den co den uchazeči o řidičák. Taky jsem šel na dva válce, ale na štorc. A ještě k této motorce. Klobouk dolů před SV. Když jsem začínal, tak mě instruktor naložil na bydýlko a šup na cvičnou plochu provozem. Ona to dala a i já. Musel to být pohled. 190cm a 115kg jako spolujezdec
To ulozenie motora je opticky trochu zvlastne, ale plne suhlasim, ze motorka ma mat gulate svetlo! (Alebo aj dve..) Tiez ocenujem sikovnost pri uprave sedadla. Ale nalepkami a hlavne plexisklom by som ju nekazil.
Mas 10, ale ked uvidim fotku s polmetrovym plexi, ides na nulu, hehehe.